آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

تعمیرات دستگاه فتوکپی یکی از پر در آمد ترین مشاغل در بازار آزاد تعمیرات دستگاه های اداری به شمار می رود. تعمیرات این دستگاه های نیازمند دانش فنی و چگونگی عملکرد دقیق این سیستم ها می باشد. برای اینکه شما بتوانید در بازار کار شروع به فعالیت نمایید علاوه بر اینکه از لحاظ علمی باید در سطح خوبی باشید باید از لحاظ عملی نیز تجربه خوبی را کسب کرده باشد تا بتوانید با اعتماد به نفس و موفقیت وارد بازار کار شوید.

درباره ایران تعمیر:

ایران تعمیر یک واحد تعمیراتی می باشد که به صورت کاملا تخصصی تعمیرات کلیه ماشین های اداری، خرید و فروش دستگاه های استوک و همچنین فروش مواد مصرفی انواع دستگاه های چاپی را به صورت کاملا تخصصی انجام میدهد.

با توجه به سابقه ایران تعمیر در زمینه تعمیرات زیر نظر متخصصین مجرب بر آن شده ایم تا آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی را در این مرکز راه اندازی کنیم.

آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی
آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

لذا از کسانی که علاقمند به یادگیری تعمیرات دستگاه فتوکپی در برند های مختلف می باشند دعوت به عمل آمده که از کارگاه تعمیرات ایران تعمیر بازدید نموده و به صورت رایگان یک جلسه در کلاس های آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی شرکت نمایند.تا شاهد تفاوت در نحوه  تدریس و آموزش این مرکز با سایر مراکز شوند.

ایران تعمیر آموزشگاه نیست

بلکه یک واحد تعمیراتی می باشد که با شرایط کارگاهی وعلم به نحوه کارکرد انواع دستگاه ها شروع به آموزش نموده و در پایان دوره از هنرجویان علاقمند به  کار، دعوت به همکاری می نماید تا زمانی که تجربه کافی را کسب نمایند با ایران تعمیر در واحد تعمیرات همکاری نمایند.

ایران تعمیر در حیطه تعمیرات و خریدو فروش دستگاه های اداری همواره پاسخگو و حامی هنر جویان می باشد.حمایت ما محدوده زمانی ندارد این پشتیبانی میتواند حضوری ، تلفنی ، و شبکه های اجتماعی باشد.

با هر سطحی از دانش می توانید این دوره را سپری کنید

سرفصل های دوره آموزش آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی:

  • توضیح مفاهیم الکترونیک از ساده ترین قطعه تا پیچیده ترین قطعه ای که در ماشین های اداری وجود دارد و نحوه عملکرد آن ها در دستگاه های فتوکپی

  •  توضیح و معرفی قطعات الکترونیکی و تست و عیب یابی آنها در ماشین های اداری

  • توضیح نحوه عملکرد الکترو موتورها (آرمیچر و استپر موتور) و همچنین استفاده آنها در ماشینهای اداری

  • توضیح و تشریح سیستم سنسور های مکانیکی ، وزنی ، نوری و حرارتی . شکل ظاهری ، نحوه عملکرد ، محل قرارگیری آنها تست سنسورها با ابزارهای اندازه گیری (مولتی متر)

  • توضیح عملکرد سیستم تایمینگ و عملکرد سنسور ها

  • رولرهای ورودی و خروجی که نقش بسزایی در عملکرد تمامی دستگاهای فتوکپی دارد.

  • توضیح عملکرد سیستم نیروی مغناطیسی و نحوه استفاده این نیرو در ماشینهای اداری

در این مرحله از آموزش با برند های زیر آشنا خواهید شد و آن ها را تعمیر میکنید:

آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی
آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

Sharptoshiba-konica Minolta-xerox-ricoh

دیگر برند ها در ایران کمتر دیده شده ولی از دیگر برندهای نیز نام برده خواهد شد.

آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی
آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی
آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی
آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

مراحل آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

مسیر عبور کاغذ:

قسمتی از دستگاه های کپی که معمولا تعمیرات زیادی را به خود اختصاص میدهد مسیر عبور کاغذ می باشد و مشکلات گیر کاغذ (paper jam ) می باشد، قسمت های آن به این شرح است:

۱-مخزن یا سینی تغذیه کاغذ که در کپی ها میتواند تا پنج قسمت مجزا یا کاست برای تغذیه کاغذ وجود داشته باشد که یکی از آن ها بای پس می باشد.

۲- پیکاپ (کاغذ کش)

۳- رزیس رولر

۴- سنسور های (ابتدایی-میانی-پایانی)

۵- مسیر عبور کاغذ (شیارهایی که کاغذ را هدایت میکند)

بخش تصویر سازی:

۱- لیزر:

    عملکرد لیزر دستگاه های فتوکپی به اینگونه می باشد که مجوعه ای از دستورات فرمتر در این       قسمت به پالس های نوری تبدیل می شود که همان تصویر ما می باشد، قطعات لیزر به این         صورت می باشد:

  • ۱- برد الکترونیکی تغذیه و درایو لیزرگان

  • ۲- پلیگان و پلیگان موتور

  • ۳- عدسی ها

  • ۴- آینه انتهایی

  • ۵- سنسور تشخیص

۲-کارتریج:

آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

   قسمت دیگری که در تصویر سازی نقش اساسی را دارد کارتریج تونر می باشد که در دستگاه        های فتوکپی قسمت های مختلف آن به شرح زیر می باشد:

  • ۱-تونر مصرفی دستگاه

  • ۲- همزن ها

  • ۳- چیپ ست که معمولا در بیشتر دستگاه های کپی بر روی کارتریج تونر می باشد.

 

۳-تانک دولوپر

   قسمت های مختلف تانک دولوپر به شرح زیر می باشد:

  • ۱-دولوپر  (پودر سنگی) و تونر

  • ۲-همزن ها

  • ۳- سیلندر دولوپر (مگنت)

  • ۴-داکتر بلید

  • ۵- کولار

  • ۶-اتصالات مگنت و چرخ دنده ها

۴-یونیت درام

  • ۱-درام

  • ۲-مارپیچ ضایعات

  • ۳-بلید

  • ۴- شیت زیر بلید

  • ۵-چرخ دنده ها

    که شرح وظایف هر یک از قطعات به صورت علمی و عملی در کلاس های آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

    و آنالیز انواع دستگاه فتوکپی در ایران تعمیر بیان خواهد شد.

فیوزینگ:

    بعد از اینکه تصویر توسط تونر بر روی کاغذ ایجاد شد باید تصویر ایجاد شده بر روی کاغذ تثبیت شده و تونر ها به سطح کاغذ بچسبند که این کار وظیفه فیوزینگ می باشد، و اصطلاحا به آن عمل پخت تونر نیز گفته می شود که می توان از قسمت های مختلف فیوزینگ اینگونه نام برد:

۱- هیت رولر

۲- پرس

۳-ترمیستور

۴- ترما فیوز

۵-لامپ

۶- چرخ دنده ها

(power) برد تغدیه:

انرژی لازم برای عملکرد صحیح دستگا های فتوکپی از این برد تامین میشود. برد پاور دستگاه های فتوکپی معمولا دارای قدرت بیشتری نسبت به دستگاه های پرینتر می باشد لذا این دستگاه ها از جریان بیشتری استفاده نموده و نتیجتا قدرت بیشتری را نیز دارد.

که از لحاظ بیس ساختار تقریبا با تمامی منابع تغدیه دستگاه های دیگر یکسان است.ولی در خروجی این بردها ولتاژهای متفاوت برای تامین انرژی قسمت های مختلف دستگاه های فتوکپی به کار برده می شود. که در دوره آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی در ایران تعمیر،  تعمیرات تخصصی برد توسط مهندسین الکترونیک کاملا شرح داده میشود به صورتی که شما بعد از پایان دوره می توانید هر برد پاور یا منبع تغدیه برای دستگاه های دیگر را تعمیر کنید.

برد فرمتر formater :

این برد در دستگاه های کپی معمولا از چندین بخش مجزا ایجاد می شود که به وسیله وایر و کابل ها و فلت به هم متصل میشوند و وظایف برد فرمتر به شرح زیر است:

  • ۱-دریافت اطلاعات

  • ۲-تحلیل اطلاعات

  • ۳- ارسال دستورات به قسمت های مختلف دستگاه

شرح عملکرد فرمتر:

شرح عملکرد فرمتر به این صورت است که برنامه از قبل تعین شده ای در بایوس تراشه های پردازنده این برد ها کنجانده شده است و با اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف دستگاه از جمله سنسورهای نوری ، سنسورهای مکانیکی، سنسورهای وزنی , و سنسورهای حرارتی میگیرد و بعد ازتجزیه و تحلیل دستوراتی، را به قسمت های مکانیکی و الکترونیکی دستگاه ارسال می کند که در آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی

وظایف برد فرمتر به کلی بیان خواهد شد و روابط بین برد فرمتر و قطعات مختلف دستگاه بررسی می شود.

آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی رنگی

در این سرفصل از آموزش نقاط مشترک بسیار زیادی با فصل دستگاه های فتوکپی سیاه و سفید داریم از جمله:

  • ۱-power

  • ۲-bord formatter

  • ۳-  کاغذ کش

  • ۴- مسیر عبور کاغذو…

ولی در قسمت کارتریج ، مراحل ایجاد تصویر بر روی کاغذ و ایمیج ها به علاوه نحوه عملکرد Transfer  Belt در فتوکپی های رنگی به صورت کامل و جامعه در دوره آموزش تعمیرات پرینتر در ایران تعمیر به آن پرداخته خواهد شد.

نکات مهم در آموزش تعمیرات فتوکپی رنگی:

مسله مهمی که در مورد دستگاه فتوکپی رنگی باید به آن اهمیت فراوان داده شود برای اینکه هنرجویان بعد از پایان دوره آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی بتوانند در بازار کار مشغول به فعالیت شوند؛ تنوع در تعداد دستگاه هایی است که توسط کارآموز تعمیر می شود  و خوشبختانه به دلیل اینکه ایران تعمیر آموزشگاه نیست و تعمیرگاه دستگاه های فتوکپی می باشد هنرجویان میتوانند با تعداد زیادی فتوکپی در دوره آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی خود آشنا شوند و از لحاظ عملکرد و تعمیرات می توانند، در ایران تعمیر تجارب بسیاری را برای ورود به بازار کار به دست بیاورند؛ در کارهای تعمیراتی تجربه ضامن کسب در آمد شماست نه مدرک.

ایمیج ها

این قسمت از دستگاه های فتوکپی رنگی در کیفیت نهایی تصویر نقش به سزایی دارد لذا این بحث در دوره آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی باید با دقت زیاد بررسی شود تا نتایج مطلوبی را داشته باشد.

نکات مهمی که در دوره آموزش پرینتر باید به آن ها دقت نمود.

  •  آموزش چگونگی کار با دستگاه

  • آموزش چگونگی استفاده از فایل تعمیراتی

  • چگونگی استفاده از سرویس منوال service manul ، یوزر گایدuser guide ، پارتس گایدparts guide ، هند بوک ها که در حیطه تعمیرات بسیار بسیار حائز اهمیت می باشد.

آموزش پنل و نحوه تست  (report)گرفتن:

در این آموزش از برندهای متفاوت و تعداد زیادی از دستگاه های موجود در بازار و نحوه تست یا همان ریپرت گرفتن از دستگاه های موجود در بازار که در بسیاری از آموزشگاه ها به آن توجه نمشود و برای کار آموزان در حیطه کاری ایجاد مشکل میکند .

نحوه درست تعمیرات:

نحوه بازو بسته کردن قاب دستگاه که هنرجویان با فراگیری این قسمت اعتماد به نفس خود را جهت کار در محیط های متفاوت بالا برده که این مسئله زمانی محقق خواهد شد که در محیطی کاملا کارگاهی و تخصصی که فقط مربوط به تعمیرات دستگاه های فتوکپی می باشد زیر نظر متخصصان شروع به فعالت نموده تا تخصص لازم را برای ورود به بازار کار را کسب نماید.

نحوه استفاده از کد ها:

در دستگاه های کپی، بسیاری از مشکلات با استفاده از کد دهی به دستگاه حل خواهد شد در دوره آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی هنرجویان می آموزند که چگونه از  کد ها در دستگاه های فتوکپی استفاده نمایند.

ایران تعمیر از هنرجویانی که  دوره آموزشی را در این مرکز سپری نموده اند دعوت به عمل می آورد

آموزش تعمیرات فتوکپی
آموزش تعمیراته فتوکپی

کسانی که علاقمند به کار در این محیط و کسب درآمد می باشند، دعوت می نماید که با این واحد تا زمانی که تسلط کامل را برای مستقل شدن را بدست آورند همکاری نموده. پس در امر آموزش باید کوشا و در انجام تعمیرات باید مصر بود تا به یک تعمیر کار ماهر تبدیل شد و در کوتاه ترین زمان ممکن به درآمد رسید.

خدمات ایران تعمیر:

در دوره آموزش دستگاه فتوکپی دستگاه های چند کاره نیز آموزش داده میشود که نهایتا هنرجویان با عملکرد فکس، و اسکنر دستگاه های مختلف صورت مجزا آشنا خواهند شد.

در پایان دوره آموزش تعمیرات دستگاه فتوکپی، هدیه ایران تعمیر به هنرجویان ۱۸۰ گیگ اطلاعات مربوط به تعمیرات دستگاه فتوکپی از

۱-جمله فیلم های آموزشی

۲-نحوه عملکرد انواع دستگاه فتوکپی

۳-تعداد زیادی از سرویس منوال دستگاه های موجود در بازار

۴-انواع نرم افزار های ریست دستگاه ها

و بسیاری از فایل هایی که در تعمیرات مورد نیاز می باشد در اختیار هنرجویان گذاشته می شود.

علاقه مندان به تعمیرات پرینتر میتوانند برای اطلاع بیشتر به صفحه آموزش تعمیرات پرینتر مراجعه کنند.

[KGVID]https://irantamir.com/wp-content/uploads/2017/09/amozesh-tamiz-kardan-derum.m4v[/KGVID]