آموزش تعمیر پرینتر

آموزش تعمیرات چاپگر

آموزش تعمیر پرینتر

ما در کارگاه ایران تعمیر به هنرجویان چهارچوب اصلی تعمیرات را آموزش خواهیم داد که با فراگیری این اصول دیگر جای نگرانی نیست و محدوده تعمیرات شما به مدل و برند دستگاه محدود نمیشود و فقط کافیست هر دستگاه خرابی با هر برند و کارایی را با اصول فرا گرفته تعمیر کنید.اطلاعات ما از بازار کار به دست آمده و مورد نیاز بازار کار می باشد.

ماشین های اداری تخصص ماست.

ایران تعمیر تنها واحد تعمیراتی در کشور است که میتوان گفت تمامی برند های موجود در بازار ایران در حیطه انواع پرینتر و اسکنر و فکس و پول شمار و lcd و led را تعمیر میکند .و همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی در کارگاه های مجهز خود است. نحوه آموزش از پایه و به صورت تخصصی و عملی به هنرجو می باشد.

شرکت ایران تعمیر علاوه بر پشتیبانی ۲۴ ساعته هنرجو پس از پایان دوره شرایط کار و کسب درآمد را برای هنرجو در شرکت را ایجاد کرده است. این بدین معناست که هنرجو می تواند در صورت تمایل در واحد تعمیراتی شرکت ایران تعمیر شروع به کار و کسب درآمد کند.

 

این پشتیبانی محدودیت ندارد و به صورت حضوری ، تلفنی، اینترنتی و شبکه های اجتماعی انجام می پذیرد.

 

با هر سطحی از دانش می توانید این دوره را سپری کنید

سرفصل های دوره آموزش تعمیر پرینتر

  • توضیح مفاهیم الکترونیک به صورت کامل از پایه و چگونگی نقش آن در ماشین های اداری

  • توضیح و معرفی قطعات الکترونیکی و تست و عیب یابی آنها در ماشین های اداری

  • توضیح عملکرد سیستم نیروی مغناطیسی و نحوه استفاده این نیرو در ماشینهای اداری

  • توضیح نحوه عملکرد الکترو موتورها (آرمیچر و استپر موتور) و همچنین استفاده آنها در ماشینهای اداری

  • توضیح و تشریح سیستم سنسور های مکانیکی ، وزنی ، نوری و حرارتی . شکل ظاهری ، نحوه عملکرد ، محل قرارگیری آنها تست سنسورها با ابزارهای اندازه گیری (مولتی متر)

  • توضیح عملکرد سیستم تایمینگ که شامل کاغذ کش، سلنویید، مسیر عبور کاغذ، رولرهای ورودی و خروجی که نقش بسزایی در عملکرد تمامی پرینترها دارد.

در این مرحله از آموزش با برندهای مختلف پرینتر از قبیل :

( hp . canon . samsung . brother . xerox . epson . lexmark . kyocera ) آشنا می شویم.

آموزش تعمیر پرینتر

پرینترهای لیزری

قطعات فتوکپی کونیکا مینولتا ، قطعات کپی

آموزش تعمیر پرینتر
آموزش تعمیر پرینتر

مراحل مختلف آموزش پرینتر لیزری به شرح زیر می باشد:

بخش تصویر سازی:

۱- لیزر:

عملکرد پرینتر های لیزری همانگونه که از اسمشان پیداست مبنای تصویر سازی توسط لیزر می باشد که این قسمت از قطعات گونگونی از قبیل:

۱- برد الکترونیکی تغذیه و درایو لیزرگان

۲- پلیگان و پلیگان موتور

۳- عدسی ها

۴- آینه انتهایی

۵- سنسور تشخیص

۲-کارتریج:

آموزش تعمیر پرینتر
آموزش تعمیر پرینتر

قسمت دیگری که در تصویر سازی نقش اساسی را دارد کارتریج پرینتر است.اجزای تشکیل دهنده کارتریج به این شرح می باشد:

۱- فوم رولر

۲- درام

۳- بلید

۴-مخزن ضایعات

۵-سیلندر دولوپر(مگنت)

۶-داکتر بلید

۷-مخزن تونر

۸- همزن ها

۹- شیت زیر بلید و داکتر بلید

که شرح وظایف هر یک از قطعات به صورت علمی و عملی در کلاس های آموزش تخصصی تعمیرات و آنالیز انواع پرینتر در بیان خواهد شد.

مسیر عبور کاغذ:

یکی دیگر از مهمترین قسمت های پرینتر لیزری که معملا بیشترین میزان تعمیرات را به خود اختصاص میدهد قسمت کاغذ کش و مسیر عبور کاغذ می باشد که قطعات آن به این شرح است:

۱-مخزن یا سینی تغدیه کاغذ که در برخی از پرینتر ها تغدیه از تک کش نیز صورت می پذیرد

۲- پیکاپ (کاغذ کش)

۳- سپریشن پد

۴- سنسور ها (ابتدایی-میانی-پایانی)

۵- مسیر عبور کاغذ

فیوزینگ:

بعد از اینکه تصویر بر روی کاغذ ایجاد شد باید تصویر ایجاد شده بر روی کاغذ تثبیت شده و تونر ها به سطح کاغذ بچسبند که این کار وظیفه فیوزینگ می باشد، که می توان از قسمت های مختلف فیوزینگ اینگونه نام برد:

۱- هیت رولر (در برخی دیگر از پرینتر ها از فیوزر فیلم استفاده می شود)

۲- پرس

۳-ترمیستور

۴- ترما فیوز(ترمستات)

۵-چینی هیتر (در برخی از پرینتر ها از لامپ) …. .

(power) برد تغدیه:

انرژی لازم برای عملکرد صحیح پرینتر از این برد تامین میشود.

که از لحاظ بیس ساختار تقریبا با تمامی منابع تغدیه دستگاه های دیگر یکسان است.

ولی در خروجی این بردها ولتاژهای متفاوت برای تامین انرژی قسمت های مختلف پرینتر به کار برده می شود. که در دوره آموزشی تعمیرات پرینتر در ایران تعمیر؛ تعمیرات تخصصی برد توسط مهندسین الکترونیک کاملا شرح داده میشود به صورتی که شما بعد از پایان دوره می توانید هر برد پاور یا منبع تغدیه را تعمیر کنید.

برد فرمتر formater :

این برد در پرینتر ها وظیفه

۱-دریافت اطلاعات

۲-تحلیل اطلاعات

۳- ارسال دستورات به قسمت های مختلف دستگاه

شرح عملکر فرمتر:

به این صورت است که برنامه از قبل تعین شده ای در بایوس تراشه های پردازنده این برد ها کنجانده شده است و با اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف دستگاه از جمله سنسورهای نوری ، سنسورهای مکانیکی، سنسورهای وزنی , و سنسورهای حرارتی میگیرد و بعد ازتجزیه و تحلیل دستوراتی، را به قسمت های مکانیکی و الکترونیکی دستگاه ارسال می کند که در دورهای آموزش تعمیر پرینتر وظایف برد فرمتر به کلی بیان خواهد شد و روابط بین برد فرمتر و قطعات مختلف دستگاه بررسی می شود.

بخش پرینترهای لیزری رنگی:

در این سرفصل از آموزش نقاط مشترک بسیار زیادی با فصل پرینتر لیزری سیاه و سفید داریم از جمله:

۱-power

۲-bord formatter

۳- کاغذ کش

۴- مسیر عبور کاغذو…

ولی در قسمت کارتریج ، مراحل ایجاد تصویر بر روی کاغذ نحوه عملکرد پرینترها تک دارمه یا چهار درامه به علاوه نحوه عملکرد Transfer Belt در پرینترهای لیزری رنگی به صورت کامل و جامعه در دوره آموزش تعمیر پرینتر به آن پرداخته خواهد شد.

نکات مهم در آموزش تعمیر پرینتر لیزری رنگی:

مسله مهمی که در مورد پرینتر های لیزری رنگی باید به آن اهمیت فراوان داده شود برای اینکه هنرجویان بعد از پایان دوره آموزش تعمیر پرینتر بتوانند در بازار کار مشغول به فعالیت شوند؛ تنوع در تعداد پرینترهایی است که توسط کارآموز تعمیر می شود و خوشبختانه به دلیل اینکه ایران تعمیر آموزشگاه نیست و تعمیرگاه پرینتر می باشد هنرجویان میتوانند با تعداد زیادی پرینتر در دوره آموزش تعمیر پرینتر خود آشنا شوند و از لحاظ عملکرد و تعمیرات می توانند، در ایران تعمیر تجارب بسیاری را برای ورود به بازار کار به دست بیاورند؛ در کارهای تعمیراتی تجربه ضامن کسب در آمد شماست نه مدرک.

شارژ کارتریج :

کارتریج پرینترها بعد از تعداد مشخصی پرینت که مقدار آن از طرف شرکت سازنده دستگاه مشخص شده است نیاز به تعویض دارد ولی به دلیل هزینه بالا برای تعویض کارتریج معمولا کارتریج ها دوباره شارژ شده و مورد استفاده قرار میگیرد در دوره آموزش تعمیر پرینتر در ایران تعمیر به صورت کاملا مفصل و جامع نحوه شارژ کارتریج تمامی پرینتر ها در برند های مختلف توضیح داده خواهد شد .

شارژ کارتریج در ایران تعمیر:

هنرجویان میتوانند تمامی کارتریج های روز بازار را در این اتاق شارژ بازو بسته نموده تا تسلط کافی برای ورود به بازار کار را کسب کنند. هنرجویان برای شارژ کارتریج از دستگاهای وکیوم و هویه های مخصوص شارژ کارتریج استفاده میشود. به دلیل اینکه پودر چاپ یا همان تونر ماهیت سمی دارد لذا شارژ کارتریج باید در محیط مناسب و با ابزار مناسب صورت پذیرد.

 

بخش جوهر افشان در آموزش تعمیر پرینتر

ازمحبوب ترین برندها در پرینتر های جوهر افشان میتوان HP, Canon , EPSON این برند ها را نام برد.

مراحل مختلف آموزش پرینتر جوهر افشان به شرح زیر می باشد:

مبنای عملکرد پرینتر های جوهر افشان بر اساس انتقال جوهر در پیکسل های مختلف می باشد.

تعمیر پرینتر جوهرافشان
تعمیر پرینتر جوهرافشان

هد و کارتریج:

در پرینتر های جوهر افشان هد دستگاه یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت دستگاه می باشد که در صورت خراب شدن هد تقریبا دستگاه بلا استفاده می شود ولی با تجربه چندین ساله متخصصین ما در حیطه تعمیرات در دوره آموزش تعمیر پرینتر نحوه بازسازی و تعمیر فوق تخصصی هد دستگاه های جوهر افشان به صورت کامل گفته خواهد شد زیرا هد دستگاه به دلیل حساسیت بالایی که دارد علاوه بر مباحث علمی باید تجربه کافی برای تعمیرات آن را داشته باشید.

هد دستگاه جوهر افشان
هد دستگاه جوهر افشان

از لحاظ فیزیکی دو نمونه هد دستگاه موجود می باشد هد دستگاه هایی که بدون کاتریح هستند و دستگاه هایی که هد و کارتریج آن ها مجزا نمیباشد ، که تمامی روش ها از جمله استفاده

۱-دستگاه التراسونیک

۲-سیستم هواگیری

۳-محلول هد باز کن و….

کهبه صورت عملی تمامی مراحل گذرانده خواهد شد.

کرئیج:

کرئیج یا همان صندلی هد قسمت متحرکی می باشد که هد را جا به جا میکند.کرئیج با قسمت های مختلفی در ارتباط می باشد که میتوان به انکدر، سنسور نوری تشخیص انکدر، فلت انتقال دیتا ، و شفت دستگاه اشاره کرد.

پارک استیشن( یونیت پارک):

هنگامی که پرینتر خاموش می باشد کرئیج هد دستگاه را در پارک استیشن قرار می دهد و وظیفه این قسمت برای افزایش طول عمر دستگاه بسیار حائز اهمیت است، لذا هنرجویان می آموزند که چگونه یونیت پارک را سرویس و تعمیر کنند تا عمر دستگاه افزایش پیدا کند.

پیپرفیدpaper feed:

این قسمت از دستگاه که توسط یک موتور تغدیه میشود وظیفه انتقال کاغذ را بوسیله رولهای مسیر عبور دارد ، در این قسمت نیز یک انکودر وجود دارد به همراه سنسور نوری که حرکت رولرها را زیر نظر می گیرند و موقعیت کاغذ را کنترل می کنند.

مسیر عبور کاغذ:

دستگاه های جوهر افشان همانند دستگاه های لیزری دارای پیکاپ و سپریشن پد و کاست ورودی کاغذ می باشند که نحوه عملکرد همانند پرینتر های لیزری می باشد با تغییراتی جزئی…

برد پاور (powe) :

این قسمت مشترک می باشد.

ولی با تفاوت های اندکی که این تفاوت ها نیز بیان خواهد شد.

برد فرمتر formater

این قسمت مشترک می باشد.

ولی با تفاوت های اندکی که این تفاوت ها نیز بیان خواهد شد.

بخش سوزنی

در این بخش با برند های معروف پرینتر های سوزنی از جمله Olivetti و Epson آشنا خواهیم شد.

توضیحاتی درباره پرینتر سوزنی:

گستردگی کار پرینترهای سوزنی به اندازه پرینتر های لیزری و جوهر افشان نمی باشد.

ولی باید در نظر داشت که نحوه عملکرد پرینترسوزنی موجب شده است که کاربری آن، خاص شود که میتوان به قبوض بانکی ، استفاده در باربری ها ، صدور بلیط های مسافرتی و قبوض آب ،برق،گاز،بیمه وغیره را نام برد، و همچنین هزینه فوق العاده پایین چاپ این دستگاه باعث شده که در بازار جایگاه خود را حفظ کند.

نام پرینترها از نحوه عملکردشان گرفته میشود و پرینتر سوزنی همانگونه که از نامش پیداست نحوه تصویر سازی این پرینتربر اساس ضربه زدن سوزن به ریبون و بعد از آن به کاغذ می باشد.

هد پرینتر سوزنی:

یکی از مهمترین قسمت های پرینتر سوزنی قسمت هد پرینتر و نحوه عملکرد آن می باشد.هد پرینتر سوزنی با گذشت زمان یا استفاده نادرست از بین خواهد رفت که امروزه این هد ها صرفه اقتصادی برای تعمیرات ندارند و بیشتر تعویض می شوند.

کرئیج یا صندلی هد:

قسمت متحرکی که با حرکت به چپ و راست، هد پرینتر را برای ضربه زدن در یک نقطه تعریف شده هماهنگ نموده و وظیفه هم پوشانی پیکسل های عرضی را بر عهده دارد، قسمت های مانند:

۱-موتورکرئیج(که استپ موتور می باشد)

۲-شفت کرئیج و…

می باشد به عملکرد صحیح کرئیج کمک میکنند.

Motor paper feed(پیپر فید موتور):

این موتور با استفاده از غلطک و بلید، کاغذ را حرکت می دهد بنا براین وظیفه پیپر فید موتور همپوشانی پیکسل های طولی تصویر می باشد.

تراکتور یا کشنده:

این قسمت برای تغذیه کاغذهایی است که به صورت پیوسته هستند مانند قبوض آب و برق و بیمه… که با اتصال به تراکتور ایجاد تنظیمات میتوان از آنها استفاده نمود.

بردها :

برد های الکترونیکی پرینترهای سوزنی شامل:

۱-بردpower

۲-formater

۳-بردهای تغذیه موتور

۳-ic های درایو کننده

۴- قطعات و سنسورهای الکترونیکی

که توسط مهندسین الکترونیک و برق ایران تعمیر به صورت تخصصی آموزش داده خواهد شد و با هر سطحی از اطلاعات که هستید بعد از دوره آموزش تعمیر پرینتر به صورت تخصصی میتواند روی برد های الکترونیکی کار نمود.

 

نکات مهمی که در دوره آموزش پرینتر باید به آن ها دقت نمود.

 

آموزش چگونگی کار با دستگاه:

آموزش پنل و نحوه تست (report)گرفتن، از برندهای متفاوت و تعداد زیادی از دستگاه های موجود در بازار که در بسیاری از آموزشگاه ها به آن توجه نمشود و برای کار آموزان در حیطه کاری ایجاد مشکل میکند .

آموزش چگونگی استفاده از فایل تعمیراتی:

 

چگونگی استفاده از سرویس منوال service manul ، یوزر گایدuser guide ، پارتس گایدparts guide ، هند بوک که در حیطه تعمیرات بسیار بسیار حائز اهمیت می باشد.

آموزش استفاده از نرم افزار های جانبی:

 

چگونگی نحوه ریست انوع پرینتر از جمله پرینتر های لیزری سامسونگ samsung، پرینتر های جوهر افشان Epson ,hp, canon ، پرینتر های برادر ، پرینتر لکسمارک و……

 

نحوه درست تعمیرات:

 

نحوه بازو بسته کردن قاب دستگاه که هنرجویان با فراگیری این قسمت اعتماد به نفس خود را جهت کار در محیط های متفاوت بالا برده که این مسئله زمانی محقق خواهد شد که در محیطی کاملا کارگاهی و تخصصی که فقط مربوط به تعمیرات پرینتر می باشد زیر نظر متخصصان شروع به فعالت نموده تا تخصص لازم را برای ورود به بازار کار را کسب نماید.

آموزش تعمیرات چاپگر

ایران تعمیر از هنرجویانی که دوره آموزشی را در این مرکز سپری نموده اند دعوت به عمل می آورد:

 

علاقمند به کار در این محیط و کسب درآمد می باشند، دعوت می نماید که با این واحد تا زمانی که تسلط کامل را برای مستقل شدن را بدست آورند همکاری نموده. پس در امر آموزش باید کوشا و در انجام تعمیرات باید مصر بود تا به یک تعمیر کار ماهر تبدیل شد و در کوتاه ترین زمان ممکن به درآمد رسید.

خدمات ایران تعمیر:

در دوره آموزش تعمیر پرینتر دستگاه های چند کاره نیز آموزش داده میشود که نهایتا هنرجویان با عملکرد فکس، و اسکنر دستگاه های مختلف و حتی به صورت مجزا آشنا خواهند شد.

در پایان دوره آموزش تعمیر پرینتر ، هدیه ایران تعمیر به هنرجویان ۱۹۰ گیگ اطلاعات مربوط به تعمیرات پرینتر از

۱-جمله فیلم های آموزشی

۲-نحوه عملکرد انواع پرینتر

۳-تعداد زیادی از سرویس منوال دستگاه های موجود در بازار

۴-انواع نرم افزار های ریست دستگاه ها

و بسیاری از فایل هایی که در تعمیرات مورد نیاز می باشد در اختیار هنرجویان گذاشته می شود.

[KGVID]https://irantamir.com/wp-content/uploads/2017/09/sharj-brother-mfc-8650.m4v[/KGVID]

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خوابگاه با شماره های تماس داخل سایت تماس حاصل فرمایید.

فیلم آموزش تعمیر پرینتر

آموزش تعمیرات چاپگر